.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش نعمت‌زاده به انتخاب مدیر با رفیق‌بازی
شمال نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با شفاف‌سازی در اقتصاد و صنعت اجازه تخلف نمی‌دهیم، گفت: رانت‌‌ها را دولت‌ها به وجود می‌آورند و این دولت زمینه رانت‌ را از بین خواهد برد.

گیری مدیران در بنگاه‌های اقتصادی را حائز اهمیت دانست و افزود:‌ تصمیم‌گیری یک مدیر حتی اگر اشتباه هم باشد باید انجام شود تا فعالیت‌ها ادامه یابد و آن اشتباه هم در جلسات مدیران اصلاح می‌شود.


وی ضمن انتقاد از مسئولیت‌پذیر نبودن برخی مدیران کشور گفت: مدیران باید تصمیم‌گیری‌های خود را با اولویت‌بندی انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:‌ دیروز در دیداری که با وزیر اقتصاد ترکیه داشتیم عنوان کرد که ۲۷ میلیارد دلار صادرات نساجی ترکیه است که این معادل صادرات صنعتی ما است و این کار به این دلیل محقق شده که آنها تصمیم گرفته‌اند و خواسته‌اند.

نعمت‌زاده گفت: در سال‌های گذشته ناراحت این بودیم که چرا مدیران مسئولیت‌پذیر نیستند و کارها را به یکدیگر پاس می‌دهند. برای نمونه شاهد بودید که شرکت ملی مس به چه وضعیتی دچار شده بود.

وی ادامه داد: تا کی می‌خواهیم صلاحیت‌ها در انتخاب مدیران در نظر نگیریم و مگر می‌شود با رفیق‌بازی مدیر انتخاب کنیم، با اقتصاد باید با زبان اقتصادی برخورد کرد.

نعمت‌زاده با طرح این پرسش که چرا رشد پتروشیمی و صادرات آن در سال گذشته کاهش پیدا کرد، گفت: بنده می‌دانم که به دلیل تحریم نبوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اصلاح برخی از تصمیمات در حوزه صادرات و مالیات با هدف بهبود فضای کسب و کار گفت:‌ با توجه به دو رکن اصلی فعالیت دولت یعنی بهبود روابط بین‌المللی و بهبود تولید کشور فضا در حال اصلاح است.

وی با اشاره به اینکه البته تصمیمات و مذاکرات در بحث‌های بین‌المللی به زمان نیاز دارد، گفت: اما این اقدامات تأثیر مثبت خواهد داشت و رانت‌ها را از بین می‌برد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه برخی از تصمیمات ستاد تدابیر ویژه در دولت گذشته ضد صادرات بود، گفت: رانت‌‌ها را دولت‌ها و تصمیمات آنها به وجود آورده و مردم در آن نقشی ندارند و این دولت زمینه رانت را از بین می‌برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای نمونه در مورد ارز خودروهای وارداتی تصمیم گرفتیم که چون خودروهای داخلی با ارز آزاد تولید می‌شود تمام خودروهای وارداتی با ارز آزاد وارد شوند.

وی با اشاره به شفاف شدن ثبت سفارش‌ها گفت: در حال حاضر همه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از ثبت سفارش رقبای خود کسب اطلاع کنند و ارقام آن را مشاهده کنند و از این طریق و با افزایش شفاف‌سازی اجازه تخلف نخواهیم داد./دانا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.